Wednesday, January 8, 2014

lady like cut (Lacke in Farbe ...und bunt!)

Hey guys!

I'm gonna be off to bed in a bit, but I wanted to get this out there today still, so here we go. I have to admit, I was a bit desperate this week. We are going for antique pink again and I just don't have many polishes of that shade - plus I don't want to repeat myself and show polishes I've already posted about again. So that's my apology...


The base color is "lady like", over which I put "a cut above", both by essie, and top coat - of course. I initially wanted to just use "lady like", but after applying it, I found it to be too grey-beige-ish to consider it pink enough. Covering it with "a cut above" was my act of desperation, trying to make this whole thing more fitting for the theme. Did I succeed? You decide...

8 comments:

  1. Also für so viel Verzweiflung (die ich übrigens voll und ganz nachvollziehen kann!!!) ist das Ergebnis doch echt klasse geworden (und das sage ich!)! Ich finde ja, "Lady like" wäre da auch ohne den Glitzertopper als Altrosa durchgegangen - aber die Kombi gefällt mir auch supergut :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, danke :) Ich hatte mir überlegt, es gleich drauf zu lassen - war mir aber dann doch zu glitezerig für die Arbeit.

      Delete
  2. Ich glaub Lady Like ist mir noch nie aufgefallen obwohl der echt hübsch ist :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er ist unauffällig, das stimmt - aber definitiv einen Blick wert :)

      Delete
  3. This polish reminds me of a dress that Marilyn Monroe wore back in the day.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's interesting :D I really like the combination.

      Delete
  4. Das sieht wunderhübsch aus! Ich finde die Grundfarbe schon toll, aber mit Topper - superschön und elegant! Und da bricht bei dir so ne Verzweiflung aus? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke :) Die Verzweiflung war hauptsächlich da, weil ich nicht sicher war, ob das als Altrosa gelten würde :P

      Delete

Danke, dass du dir die Zeit genommen hast, hier zu lesen und zu kommentieren!/Thanks for taking the time to read and comment!