Tuesday, October 8, 2013

[Swatch] Astor Fashion Studio Fall Collection Changing Metal Effect - Sophisticated Gold, Cooper King and Crystal Blue

Hey guys!

Astor's Fashion Studio fall collection is 6/9 about duochromes and multichromes, which are a rarity in drugstores in general, but actually nicely shifting duochromes are even harder to find, even outside the drugstore. I picked up three shades that drew me in, and let me tell you, these are great. Let's look at them together, shall we?

Sophisticated Gold

Swatched over black, with top coat. Do you see that shift? Wow. I originally wanted to swatch it side by side both by itself and over black, but noticed that it's quite sheer on its own, so I went for the "over black only" approach. The number of coats you wanna apply really depends on if you can make it nice and smooth with the first or if you have to fix up a few spots here and there with a second coat. Also, you can pretty clearly see brushstrokes here.

Cooper King and Crystal Blue

Swatched over black, with top coat. Cooper King on pointer and ring fingers, Crystal Blue on middle and pinky fingers. That shift is AMAZING! Wow. Look at that last picture... Once again, you may need two coats to make it nice and even. With all of these, the effect will be more apparent with more (sun)light hitting all the shimmery goodness.

4 comments:

  1. Hm hm... Ja, doch, hübsch sind sie definitiv... Aber ich bin doch kein Freund von "auf Schwarz"-Lackiererei... Wobei ich eigentlich genug schwarze Lacke dafür hätte... *grübel* *grübel* also mit den Swatches hier machst du mich ja doch ein bisschen schwach... *weitergrübel* ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man kann sie auch solo tragen, aber mir gefiel der Effekt besser auf Schwarz, ich fand da kommt er noch besser raus. Ich denke solo hätte ich bei Sophisticated Gold wohl drei Schichten gebraucht, um zufrieden zu sein, da war das mit dem Schwarz drunter auch kein großartig zusätzlicher Aufwand für mich. Zumal das Schwarz ja nicht perfekt sein muss und wohl auch eine Schicht reichen würde. Allerdings gibt es einige andere Posts zum Thema und bei den meisten bzw. allen, die ich gelesen habe, wurden die Lacke solo gezeigt :)

      Delete
    2. Jaja, aber genau dieses "schichten bis zum Umfallen" ist ja das, was mich bisher vom Kauf abgehalten hat :P Da ist auf Schwarz die schnellere Lösung und auch ein bisschen effektvoller, bilde ich mir ein... Gestern stand ich mal wieder im Laden vor den Lacken - und fand sie erschreckend langweilig. Drogerielicht lässt sie einfach nicht gut aussehen! *nochmal weitergrübel* ;)

      Delete
    3. Ja, das find ich auch immer nervig. Bis das trocknet bin ich auch vertrocknet... Hehe, na dann bin ich gespannt, ob du sie dir noch zulegst ;)

      Delete

Danke, dass du dir die Zeit genommen hast, hier zu lesen und zu kommentieren!/Thanks for taking the time to read and comment!