Wednesday, September 11, 2013

[Swatch] OPI - Eiffel For This Color (Lacke in Farbe ...und bunt!)

Hey guys!

I'm late for today's post, don't worry, I know. I wanted to prepare this post yesterday, but quite simply forgot. So without further ado let's check this week's color for Cyw's and Lena's series.


Two coats with top coat. When I applied the second coat, I had to be careful not to take polish off the nail with the brushstrokes, which is a problem I really hate. Patchy application, ugh! I would attribute that to my lacking technique rather than the polish, though. Anyway, this is not very accurately depicted above. In reality, it's darker and has much more of a purple/plum tone to it, just really a color that I would associate with the deep, luscious look of an aubergine. Then again, no two aubergines (or eggplants) look the same, so I guess the term does give you a bit of room for interpretation. As opposed to the vegetable, this has some beautiful shimmer in it, which sadly isn't so much visible since the sky is completely overcast today.

Story time! I first selected OPI "Honk If You Love OPI" for today, then changed my mind like two days ago and photographed Orly's "Velvet Rope", then today I looked at "Eiffel For This Color" (which I just received in the mail last Saturday) and thought to myself "Man, this would work really well, too!", so I applied and photographed it. Also, when we were out grocery shopping on Saturday, I had a good look at the aubergines to make sure I knew what color to look for in my collection... I guess I looked a little weird staring at a few aubergines all intensely, but I don't think anyone really cared. Lol.

12 comments:

  1. *kicher* Köstliche Geschichte zu dem Lack - am besten kann ich mir die Szene im Laden vorstellen :P Hätte nur noch gefehlt, dass du die Lacke mitschleppst und an die Auberginen hältst - hach, das ist doch mal gutes Kopfkino^^

    Auf jeden Fall hast du dir da einen wunderschönen Lack herausgesucht (und ich plädiere auch dafür, dass Auberginen schimmern sollten, das wäre mal witzig) - aber ich wette, die anderen beiden hätten es auch getan ;) Aber die sehen wir ja bestimmt demnächst hier, oder? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe :D Wenn ich dran gedacht hätte, hätte ich es vielleicht in Erwägung gezogen :P

      Dankeschön! Ja, das wäre bestimmt eine interessante Sache ^^ Die Fotos von den anderen beiden haben mir nicht gefallen, bzw. waren alle irgendwie verschwommen oder ganz weit weg von der echten Farbe... Vielleicht fotografier ich sie zu einem späteren Zeitpunkt nochmal :)

      Delete
  2. Haha, daran hätte ich auch mal denken können. Wie cool wäre es denn gewesen, eine Aubergine in Händen zu halten auf einem der Fotos? ODer ne Aubergine in den Hintergrund zu drapieren? :D

    Deinen Lack finde ich wunderschön, ich liebe es, wenn die Farben richtig dunkel sind, aber nicht schwarz wirken... einfach toll!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja, das wär was gewesen :D

      Danke! Er ist schon ein Hübscher.

      Delete
  3. Schöne Farbe, toll lackiert, super :)

    ReplyDelete
  4. Toller Lack - ganz ehrlich! :)

    LG Lotte

    ReplyDelete
  5. Mmmh. Tolle Farbe! Zuerst dachte ich ja, ich wäre kein Fan von lila, aber wenn es so ein dunkles schönes lila ist, bin ich dabei!

    ReplyDelete

Danke, dass du dir die Zeit genommen hast, hier zu lesen und zu kommentieren!/Thanks for taking the time to read and comment!