Friday, August 30, 2013

[Swatch] Manhattan Limited Edition Community Colours - my picks, part II of III

Hey guys!

Here we go with the next batch of three for Manhattan's current LE, so let's get right into it!

Dusky Pink

Two coats with top coat. I'm gonna try this layered over black some time. It's kinda cool with the black transparent base, but at the same time I feel it looks weird. Definitely quite special, though.

Limmering Lime

Two coats with top coat. The name reminds me of "limerick". What is a "limmering lime" anyway? Okay, whatever. This minty green with gold shimmer is quite nice, but I'm not too crazy for it.

Ma Marais

Two coats with top coat. A very nice dark green with shimmer. Similar to misslyn "crocodile", but more on the yellowish-green side. More like the swamp in the name, I guess. I like it. Oh, by the way: On the bottle, the name says "Ma MaraIs". It's a capital "i", not an "l". Just fyi, since I saw a few people confused about this. The display you will find these colors in says it correctly.


Two's a coincidence...

6 comments:

  1. Den "La Marais" hab ich auch. Ich finds nur bisschen doof, dass Manhattan den Namen nicht richtig aufs Schildchen drucken konnte ... es hat mich schon bei den ersten Swatches irritiert warum die alle "La Marals" schreiben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, aber wenigstens haben sie den Namen überhaupt draufgemacht. Vorher musste man sich ja mit den wunderbaren Nummern zufriedengeben... Und dass keiner von den Leuten, die wissen, dass es "la marais" sein soll drauf kommt, dass das ein Druckfehler ist, bzw. es ein Groß- statt Kleinbuchstabe ist, versteh ich nicht so richtig...

      Delete
    2. Es ist ein Anfang, dass wir mittlerweile Namensschilder haben. Der nächste Schritt ist: die richtige Schreibweise! Weil ich denke, dass der Lack so gar nichts mit dem Tier ("La Marals") zu tun hat. :D

      Delete
  2. 2/3 habe ich auch :D dusty pink finde ich voll schön, aber ich werde ihn wohl eher mit einer schwarzen base lackieren. limmering lime finde ich auch toll :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe :D Werde ich wahrscheinlich auch machen, sieht doch etwas gewöhnungsbedürftig aus so transparent.

      Delete

Danke, dass du dir die Zeit genommen hast, hier zu lesen und zu kommentieren!/Thanks for taking the time to read and comment!